پوست و مو

خواص روغن آرگان برای لک صورت

خواص روغن آرگان برای لک صورت چیست؟ روغن آرگان، نامی که این روزها در مورد خواصش برای جوانی و زیبایی پوست و مو و ناخن‌ها همه جا بر سر زبان‌هاست. در این مقاله از وبسایت محبوب ترین ها درمورد خواص روغن آرگان برای لک صورت و نحوه استفاده از آن صحبت می‌کنیم، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

روغن آرگان چیست؟

اگر تا به حال در پی راه‌های سریع و طبیعی برای درمان مشکلات پوستی خود بوده باشید، احتمالاً با روغن آرگان آشنا شده‌اید. به دلیل ترکیباتی که در روغن آرگان وجود دارد، این روغن می‌تواند مشکلات پوستی را در سریع‌ترین زمان ممکن از بین ببرد. در واقع روغن آرگان از مغز دانه درخت آرگان گرفته می‌شود. این روغن در ترکیبات خود دارای ویتامین E، ویتامین‌ A، اسیدهای چرب و اسید لینولئیک می‌باشد. روغن آرگان خواص بسیار زیادی برای پوست دارد و دلیل آن وجود انواع آنتی اکسیدان‌های مفید در آن می‌باشد.

خواص روغن آرگان برای لک صورت

لک های صورت چگونه به وجود می آیند؟

برای درک بهتر نحوه اثر گذاری روغن آرگان در برطرف سازی لک‌های صورت، بهتر است قبل از هر چیز، عواملی که باعث ایجاد لک بر روی پوست صورت می‌شوند را بشناسید.
هنگامی که پوست در بعضی نقاط تیره‌تر می‌شود، به این معنا است که تولید ملانین یا همان رنگدانه پوست در این بخش افزایش پیدا کرده‌ است. محصولاتی مثل روغن آرگان برای پوست، با خواص مراقبتی خود، از تولید ملانین و در نتیجه تغییر رنگ پوست جلوگیری می‌کنند. اما چه می‌شود که تولید ملانین در بخش‌هایی از پوست افزایش می‌یابد؟

برخی از علل افزایش تولید ملانین و ایجاد لک صورت

  • اشعه‌های مضر خورشید
  • عوامل هورمونی
  • مصرف برخی از داروها
  • تغییرات پوست در دوران بارداری
  • آسیب‌های مختلفی مانند زخم، آکنه، التهاب پوست و…
  • عوامل وراثتی
  • افزایش سن و پیری پوست
  • استرس و تنش زیاد
  • برخی بیماری‌های داخلی مانند تیروئید، بیماری کبدی، بیماری‌های ایمنی و…
  • محصولات شیمیایی ناسالم

لک های صورت علل و دلایل زیادی دارند. نور آفتاب، معروف‌ترین عامل بروز لکه‌های پوستی است. اشعه‌های خورشید با تولید رادیکال‌های آزاد و آسیب به سلول‌های پوست، باعث بروز مشکلات در پوست می‌شود که تیرگی و لک صورت، از جمله آن‌ها است. به‌علاوه‌ افزایش سن، مصرف بعضی داروها و بیماری‌های التهابی پوست و همین‌طور شرایطی مانند حاملگی، می‌توانند باعث ایجاد لک در صورت و بدن شوند.

برای مقابله با شایع‌ترین عامل تیرگی پوست یعنی نور خورشید، استفاده از ضد آفتاب‌ و محصولات مراقبتی مخصوص مثل روغن آرگان برای پوست، توصیه می‌شود.

خواص روغن آرگان برای لک صورت

بیشتر بخوانید: چگونه نوع پوست خود را تشخیص دهیم

خواص روغن آرگان برای لک صورت

روغن آرگان (روغن ارقان)، با دارا بودن خواصی همچون ضد التهابی، ترمیم کننده، آبرسان، ضد باکتری، آنتی‌اکسیدان و جلوگیری از پیری، می‌تواند به عنوان یک روش موثر برای از بین بردن لک صورت در خانه عمل کند. روغن آرگان یکی از انواع روغن برای از بین بردن لک صورت است. در ادامه به تشریح برخی از خواص روغن آرگان برای لک صورت میپردازیم.

ضد التهاب

یکی از خواص روغن آرگان برای لک صورت، خاصیت ضد التهابی روغن آرگان می‌تواند با کاهش التهاب و حساسیت پوست، به کاهش لک‌های صورت کمک کند. با استفاده منظم از این روغن، سلول‌های پوست تقویت شده و سلامت پوست افزایش می‌یابد. همچنین، خواص ترمیم کننده این روغن می‌تواند در تعمیر سلول‌های پوست آسیب دیده به دلیل عوامل مختلف، مؤثر باشد.

آبرسانی

روغن آرگان همچنین خاصیت آبرسانی بالایی دارد که می‌تواند به ترطیب و نرمی پوست کمک کند و لک‌های صورت را کاهش دهد. این خاصیت به خصوص برای پوست های خشک و پوست هایی که به دلیل استفاده نادرست از محصولات آرایشی و بهداشتی خشک شده‌اند، می‌تواند موثر باشد.

ضد باکتری

خاصیت ضد باکتری روغن آرگان یکی دیگر از خواص روغن آرگان برای لک صورت است که می‌تواند با کاهش رشد باکتری‌های مضر در پوست، به درمان لک‌های صورت کمک کند. همچنین، خاصیت آنتی‌اکسیدانی این روغن می‌تواند به حفاظت از پوست در برابر آسیب‌های محیطی کمک کند و باعث بهبود وضعیت پوست شود.

عکس روغن آرگان برای لک صورت - خواص روغن آرگان برای لک صورت

مطالعه بیشتر: روش های رفع سیاهی دور چشم

خواص روغن آرگان برای لک صورت ناشی از جای جوش

جوش ها و آکنه های پوستی که معمولا بر روی پوست‌های چرب به وجود می‌آیند، می‌توانند باعث ایجاد شدن لک‌های پوستی شوند. برای اینکه لک‌های ایجاد شده در اثر جوش و آکنه از بین بروند، می‌توان از روغن‌تراپی استفاده کرد.
یکی از خواص روغن آرگان برای لک صورت این است که می‌تواند باعث کاهش لک‌های ایجاد شده در اثر جوش و آکنه‌ها شود. دلیل این موضوع توکوفرول‌های موجود در روغن آرگان می‌باشند. این مواد مغذی می‌توانند باعث یکدست شدن رنگ پوست شوند و رنگ پوست را یکنواخت تر و روشن‌تر کنند.

از بین بردن لک های صورت ناشی از نور آفتاب

پوست انسان در مجاورت گرد و غبار و آلودگی‌های محیطی و بخصوص تابش نامناسب نور خورشید آسیب می‌بیند. رادیکال‌های آزاد که در اثر آلودگی‌ها و نور خورشید در سطح پوست به وجود می‌آیند باعث از بین رفتن رطوبت پوست شده و پوست شما را خشک می‌کنند. این امر در طولانی مدت باعث پیری زودرس در پوست افراد می‌شود. روغن طبیعی آرگان حاوی ویتامین E از جمله مواردی است که برای مقابله با این رادیکال‌های آزاد کاربرد فراوانی دارند.
از خواص روغن آرگان برای لک صورت این است که می‌تواند رطوبت پوست را افزایش داده و باعث بهبود کشسانی پوست و درخشندگی آن شود.

خواص روغن آرگان برای لک صورت دوران بارداری

لک‌های دوران بارداری اکثراً خود به خود درمان می‌شوند ولی برخی از آن‌ها حتی بعد از گذشت چند ماه باقی می‌مانند و حتماً باید د

مان شوند؛ روغن آرگان یک راه مطمئن و بی ضرر برای درمان لک صورت بارداری است. همچنین روغن آرگان یک محصول مناسب برای پیشگیری از ایجاد ترک‌های دوران بارداری و درمان آن‌هاست. این روغن به واسطه مقادیر فراوان ویتامین E، قدرت الاستیسیته پوست را افزایش می‌دهد و مانع ترک خوردن پوست می‌شود.

خواص روغن آرگان برای لک صورت- عکس خواص روغن آرگان برای لک صورتبیشتر بخوانید: ارتباط مستقیم مشکلات ناخن ها با سلامتی بدن

به این منظور کافی است روزانه مقادیر کمی از روغن آرگان را بر روی لک‌های دوران بارداری بمالید. چنانچه برای پیشگیری از ترک پوست می‌خواهید از این روغن استفاده کنید، مصرف روزانه آن در نواحی شکم، ران پا و سینه توصیه می‌شود.

نحوه‌ی استفاده از روغن آرگان برای لک صورت

حال که با خواص روغن آرگان برای لک صورت آشنا شدید، بهتر است نحوه استفاده از آن را نیز یاد بگیرید. برای استفاده از روغن آرگان ابتدا باید پوست خود را به صورت کاملا تمیز با استفاده شوینده مخصوص بشویید و بعد از آن با استفاده از تونر، pH پوست خود را تنظیم کنید. در این مرحله که پوست شما کاملاً تمیز و عاری از هر نوع آلودگی شده است، می‌توانید مقداری از روغن آرگان را روی پوست صورت خود بزنید و بعد از آن این روغن را روی پوست خود به مدت ۴۵ دقیقه ماساژ دهید.

برای این کار می‌توانید از انگشتان دست خود کمک بگیرید و و به صورت ضربه‌ای و کاملاً آرام، این روغن را به پوست خود بزنید تا جذب بهتری داشته باشد. در نهایت بگذارید که روغن به مدت ۲۰ الی ۳۰ دقیقه روی پوست شما بماند تا به خوبی جذب شود.
روغن آرگان از جمله روغن‌هایی است که می‌تواند بدون ایجاد چربی زیاد بر روی پوست استفاده شود. زیرا هم جذب بالایی دارد و هم به سرعت در پوست جذب می شود. پس نیازی به شستشوی صورت پس از استفاده روغن آرگان نیست.

بهترین زمان استفاده از روغن آرگان برای لک صورت

شما می‌توانید از این روغن در هر ساعتی از شبانه روز استفاده کنید اما مانند هر روغن دیگری، بهترین زمان استفاده از روغن آرگان، شب‌ها و قبل از خواب می‌باشد. نحوه استفاده از روغن آرگان در شب نیز به همان صورتی که در قسمت بالا به شما توضیح داده شد می‌باشد؛ بعد از زدن روغن آرگان، نیازی به شستشوی آن نیست و شما می‌توانید صبح زود و بعد از بیدار شدن این روغن را از روی پوست خود بشویید.

خواص روغن آرگان برای لک صورت

سخن پایانی

تاثیر روغن آرگان بر روی لک‌های صورت نشان دهنده قابلیت‌های زیبایی‌بخش و درمانی آن است. روغن آرگان با غنی بودن از ویتامین‌ها، آنتی‌اکسیدان‌ها و امگا ۳ و ۶، می‌تواند به تغذیه و ترمیم پوست کمک کند و باعث بهبود رنگ و بافت پوست شود.

نکته مهم:
نکته حائز اهمیت این است که علیرغم خواص روغن آرگان برای لک صورت و … اگر نسبت به انواع مغزها و آجیل آلرژی دارید در استفاده از روغن آرگان احتیاط کنید. این روغن طبیعی از مغز هسته میوه درخت آرگان به دست می‌آید و امکان آلرژی داشتن به آن در صورت دارا بودن سابقه آلرژی به آجیل و مغزها کم نیست. در این ‌صورت ابتدا روی ناحیه کوچکی از پوست کمی روغن آرگان بمالید و در صورت نداشتن حساسیت از آن برای موارد مختلف استفاده کنید.

تدوین: مجله پوست و مو محبوب ترین ها

سوالات متداول

آیا روغن آرگان برای پوست چرب مناسب است؟

از آنجایی که روغن آرگان به عنوان یک ماده کنترل‌ کننده چربی است، می‌تواند برای انواع پوست چرب، مختلط، خشک و حساس استفاده شود. در واقع باعث از بین رفتن چربی پوست شده و مقدار آن را کنترل می‌کند.

آیا خواص روغن آرگان برای لک صورت، جای جوش را نیز از بین می‌برد؟

بله؛ در صورتی که به مدت چند هفته از روغن آرگان استفاده کنید، شاهد تغییرات چشمگیری در بهبود جای جوش و زخم خواهید بود.

آیا خواص روغن آرگان برای لک صورت، ناشی از سوختگی و جای زخم مفید است؟

طبق تحقیقاتی که بر روی روغن آرگان صورت گرفته است مشخص شده که استفاده اصولی از آن می تواند رفع لک و بهبود جای زخم بسیار موثر باشد. در واقع عناصر معدنی فراوان موجود در این عصاره شما را یاری می کنند که برای بهبود زخم و سوختگی پوست بتوانید از این عصاره شگفت انگیز استفاده نمایید.

زمان لازم برای مشاهده خواص روغن آرگان برای لک صورت چه قدر است؟

زمان بهبود لک صورت با استفاده از روغن آرگان، بستگی به شدت و نوع لک و همچنین نوع پوست فرد دارد. برای لکه های سطحی، ممکن است چند هفته ولی برای لک‌های عمیق و شدید، زمان بیشتری نیاز است.

امتیاز دهید post
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا