پوست و مو

ترفندهای خاص آرایشی

امروزه با توجه به حجم زیاد کارهایی که خانم­ها به خصوص خانم­های شاغل، دارند زمان از اهمیت زیادی برخوردار شده و به دلیل این ارزشمندی باید بتوانیم با سرعت بیشتر کارهایمان را انجام دهیم. یکی از کارهایی که زمان زیادی از خانم­ها می­گیرد آرایش کردن و آمادگی برای بیرون رفتن از خانه است که در این مطلب می­خواهیم به ترفندهایی اشاره کنیم که به آماده شدن شما سرعت بیشتری می­‌دهد. پس با پیشنهادهای موضوع آزاد همراه شوید.

۱- استفاده از ریمل مژه به جای سایه ابرو یا مداد
هنگامی که زمان لازم را برای استفاده از سایه یا مداد داخل ابروهایتان ندارید، استفاده از فرچه ریمل به شما کمک می کند تا رنگ یکدست و مرتبی به ابروهایتان بدهید.

۲- استفاده از کرم سایه
اگر عجله دارید می­توانید به جای استفاده از سایه­های پودری که زمان زیادی برای مرتب کردن می­‌برند، از سایه­های کرمی و مرتب کردن آن با انگشت­تان استفاده کنید

۳- استفاده از محصولات چند منظوره
برای آنکه  استفاده از چند لوازم آرایشی برای چند کار متفاوت سرعت هر روزه شما را در آماده شدن کمتر نکند، از لوازم چند منظوره ای استفاده کنید که چند کار را همزمان انجام می­دهند.

۴- استفاده از کرم پودرهای متضاد
برای آنکه زمان زیادی را از دست ندهید و استفاده از چند کرم یا رژ گونه را به حداقل برسانید در همان مرحله اولیه در قسمت وسط پیشانی، بالای گونه‌­ها و روی بینی و چانه‌­تان از کرم رنگ روشن­‌تری نسبت به نقاط دیگر استفاده کرده و آنها را در هم محو کنید.

۵- جدا کردن لوازم غیر ضروری
از قبل تصمیم بگیرید که برای روز بعد می‌­خواهید چه نوع آرایشی داشته باشید و برای جلوگیری از درهم ریختگی لوازم اضافی را کنار بگذارید. اگر نوع آرایش شما در روزهای متفاوت شبیه به هم باشد کارتان سرعت بیشتری پیدا می­‌کند.

۶- استفاده از هایلات صورت به جای سایه چشم
شما می­‌توانید در کمتر از ۵ دقیقه و با استفاده از هایلایتر در داخل پلک پایینی و یک خط چشم، روی پلک بالایی آرایشی زیبا در چشم­هایتان بوجود بیاورید که به سایه چشم نیازی نباشد.

۷- استفاده شبانه از محصولات مراقبتی
برای آنکه صبح و هنگام آماده شدن زمان زیادی را از دست ندهید از محصولات مراقبتی مثل پاک کننده‌­ها، نرم کننده، مرطوب کننده و .. هنگام خوابیدن استفاده کنید این کار کمک می‌کند تا شما به پرایمر و پودر هم احتیاج پیدا نکنید.

۸- استفاده از ضد آفتاب
شما می‌­توانید با استفاده از یک کرم ضد آفتاب رنگ روشن که حاوی نرم کننده است، هر گونه لوازم اضافی مثل کانسیلر، مرطوب کننده، پرایمر و هایلایتر را از لوازمی که نیاز دارید حذف کنید و کارتان را سرعت ببخشید.

۹- استفاده از پنکک
اگر می­‌خواهید کارتان سریعتر پیش برود بهتر است از پنکک به جای کرم پودر استفاده کنید و با استفاده از یک پد در کمتر از حتی یک دقیقه صورت‌تان را به رنگ دلخواه دربیاورید.

۱۰- استفاده از کرم در مناطقی خاص
اگر هم می­‌خواهید از کرم پودر استفاده کنید بهترین کار آن است که در بعضی نقاطی که تیره تر هستند، مثل زیر چشم، چانه یا روی جای جوش‌­ها از آن استفاده کنید و روی صورتتان رنگ آنها را محو کنید.

۱۱- آرایش چشم
اولین کاری که انجام می‌­دهید باید آرایش چشم­هایتان باشد این کار کمک می­‌کند تا منظم‌­تر کار آرایشتان را انجام دهید و اگر دچار کمبود زمان شدید قسمت‌هایی که مهم­تر نیستند را حذف کنید.

۱۲- استفاده از سایه چشم به جای خط چشم
اگر در استفاده از خط چشم مایع مشکل دارید می­توانید از یک سایه چشم مشکی به همراه برس­های زاویه دار استفاده کنید و آن را در گوشه چشم پخش کنید تا در زمان هم صرفه جویی بیشتری بکنید.

۱۳- رنگ برنزه
به جای استفاده از کرم­ پودرهای برنزه می­توانید از رژگونه­‌هایی که رنگ مایه برنز دارند استفاده کنید.

۱۴- استفاده از شیرپاک کن و پنبه
اگر قسمتی از آرایش­تان خراب شد به جای پاک کردن همه آرایش پنبه یا گوش پاک کن کوچکی برداشته و با استفاده از شیرپاک کن روی قسمتی که خراب شده بزنید.

۱۵- بورس سایه
سعی کنید از بورس­های بزرگتری برای سایه چشم استفاده کنید که بتواند ترکیب سایه­‌ها را به خوبی انجام دهد و زمان زیادی از دست ندهید.

۱۶- اسپری تثبیت کننده
برای آنکه به آرایش‌تان دست نزده و وقت‌تان را نگیرید بعد از اتمام آرایش از اسپری تثبیت کننده آرایشی استفاده کنید.

۱۷- مداد سایه
برای آنکه سایه چشم زمان زیادی از شما را هدر ندهد می­توانید بالای مداد یا خط چشمتان خط دیگری با مدادهای رنگی بکشید و سایه را حذف کنید.

۱۸- استفاده از یک بافت
اگر در آرایش مبتدی هستید بهتر است همه نوع وسایل آرایشتان را از یک نوع استفاده کنید، مثلا همه آنها کرم باشند یا همگی از نوع پودر یا مایع باشند تا بتوانید آنها را باهم ترکیب کنید و سردرگم نشوید.

امتیاز دهید post
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا