تکنولوژی

چگونه از هوش مصنوعی استفاده کنیم ؟

چگونه از هوش مصنوعی استفاده کنیم ؟

امروزه هوش مصنوعی یکی از ابزار هایی است که راجبش زیاد حرف زده می شود و  این ابزار کار آمد روزانه دارد به پیشرفت های زیادی می رسد و در زندگی ما  انسان ها دارد ، نقش ایفا می کند از  استفاده آن در کارخانه های ماشین سازی گرفته تا ربات های هوش مصنوعی داخل گوشی .

حال اگر شما تازه با ربات چت که خیلی محبوب شده است آشنا شده اید و راجب آن پیز خاصی نمی دانید ، پس با ما در این مقاله از وب سایت محبوبترین ها به شما می گوییم که چگونه از هوش مصنوعی استفاده کنید ؟ همراه باشید .

مواردی که اول باید بدانید :

از بهترین و محبوبترین ساخته ی شرکت Open Al می توان به ربات chatgpt  اشاره  کرد که با آمدن خود در اواخر سال 2022 انقلابی در صنعت هوش مصنوعی آغاز کرد .و باعث درگیر شدن فکر و ذهن افراد زیادی شد که به کارشناسان فناوری ، گوگل ، مایکروسافت و …. می توان اشاره کرد . این ربات جوری ساخته شده است که حین چت کردن با آن احساس می کنید دارید واقعا با فردی صحبت می کنید و  می تواند به راحتی سوال کاربران را پاسخ دهد ، کمک به ایجاد محتوا شما کند ، اشکالات شما را تصحیح کند ، مقاله یا کتابی را برایتان خلاصه کند و حتی برای سرگرمی به او بگویید که کاراکتر شما را در فیلم و سریال مورد علاقه تان اضافه کند و متنش را به شما تحویل دهد و نباید این هوش مصنوعی را دست کم گرفت و حتی می تواند جایگزین نویسندگان ، برنامه نویسان و …. شود و باعث تحولی عجیب در دنیا شود .

از مورد توجه ترین بخش های این ربات می توان به استفاده آسان و ساخت متن خوب اشاره کرد .

خب تا اینجا دیگر باید با هوش مصنوعی آشنا شده باشید پس بهتر است برویم سراغ نحوه ی استفاده ی آن .

ایجاد حساب Open Al

برای اینکه بتوانید از هوش مصنوعی استفاده کنید ابتدا باید به سایت Chat.OpenAl.com بروید و یک حساب کاربری برای خود بسازید .

آشنایی با پنجره ابزار هوش مصنوعی:

حال که برای خود حساب کاربری ساخته اید بهتر است با ابزار های پنجره  هوش مصنوعی آشنا شوید که در ادامه تعدادی از آنها را  به شما  می گوییم  : که شامل گذینه ی چت جدید و سابقه چت ، گذینه ی حساب کاربری و …. هستند .

  • گذینه ی چت جدید : حال که وارد حساب کاربری خود شدید می توانید هر موقع که می خواهید در سمت چپ صفحه ، گذینه ی چت جدید را انتخاب کنید .
  • گذینه ی سابقه چت : شما برای اینکه گفتگو های قبلی خود با هوش مصنوعی را پیدا کنید می توانید نوار سمت چپ صفحه را بزنید و این گذینه را انتخاب کنید .
  • گذینه ی حساب کاربری : شما می توانید با کلیک بر روی نام خود در پایین صفحه سمت چپ این گذینه را انتخاب کنید تا گذینه های راهنما و خروج از حساب و تنظیمات حساب را در اختیارتان بگذارد .
  • Chatgpt plus : شما می توانید با خرید این اشتراک به نسخه ی بزرگتر و سریعتر این هوش مصنوعی دسترسی داشته باشید یا اینکه  می توانید آن را  نخرید و از نسخه معمولی و رایگان chatgpt   برخوردارد شوید .

استفاده از هوش مصنوعی

از آنجا که دیگر می توانید وارد هوش مصنوعی شوید و دسترسی هم به آن داشته باشید بهتر است از آن استفاده کنید و شروع به نوشتن هر سوالی که در ذهن دارید کنید و از آن بپرسید ، برای اینکار باید در قسمت مشخص شده سوال خود را بنویسید و  دکمه اینتر را بزنید و بعد آن ربات به سوالات شما پاسخ می دهد .

محدودیت هوش مصنوعی chatgpt  

این ربات طوری برنامه ریزی شده که به سوالات مضر  یا به اصطلاح سمی جواب ندهد و همچنین کیفیت جواب ها بستگی به کیفیت خود سوال دارد چون هر چه سوال دقیق تر و تخصصی تر باشد جواب هم همانقدر دقیق تر و تخصصی تر است .

با اینکه این هوش مصنوعی پیشرفته  از محبوبیت زیادی برخوردار است اما بدون محدودیت نیست  و  خطاهایی دار د، که این خطاها باعث می شود  گاهی جواب های درستی ندهد و بعضی از افراد به این قضیه اشاره کردند .

و باید به این هوش مصنوعی تازه ساخت زمان داد تا عملکرد بهتری پیدا کند . و یا اینکه  می توانید دوباره  از آن سوال کنید چون او همیشه جواب هایش بر اساس محتوا های کاربران دیگر است و این اطلاعات بروز می شوند و ممکن است چند روز بعد به سوال قبلی شما جوابی دیگر دهد.

استفاده کردن از هوش مصنوعی در کسب و کار

هوش مصنوعی بخاطر  داشتن برنامه های کاربردی آسان در کسب و کار ها از محبوبیت زیادی برخوردار است . چون می توان از آن در هر صنعت و در هر مقیاسی استفاده کرد  . همانطور که گفتیم هوش مصنوعی سعی دارد رفتار انسان را شبیه سازی کند و یاد بگیرد و بخاطر همین یادگیری می تواند داده های زیادی  را به آسانی درک و سازماندهی کند  و به همین دلیل کسب و کار ها از آن ها استفاده می کنند .

کسب کار ها ها با استفاده از هوش مصنوعی Future Forge   می توانند به افزایش سرعت و کاهش انرژی و  وقت و ……. برسند .

در کسب و کار ها هوش مصنوعی توانسته تا به مشتریان خدمات و سرویس با کیفت و  با ارزشی بدهد و تاثیر به سزایی در کسب و کار ها داشته باشد . شما می توانید از هوش مصنوعی در کسب و کارتان در امور خدمات مشتریان استفاده کنید تا خواسته ها و نیاز های آنها را بر طرف کند و سبب رضایت و موفقیت در کسب و کارتان شود .

برای مثال شما می توانید  مزایای استفاده از هوش مصنوعی در کسب و کارتان را در  ادامه  ببینید :

کمک به کارکنان پشتیبانی :

هوش مصنوعی با کمک خود به کارکنان پشتیبانی می تواد راهکار های سریع ارائه کند همچنین  مشکل مشتری را سریع تشخیص دهد و آن را بر طرف کند و با سرعت خود باعث می شود مشتری انتظار کمتری بکشد و سریع کارش تمام شود و اینگونه رضایت مشتریان از شما بیشتر می شود .

پشتیبانی 24 ساعته :

هوش مصنوعی این امکان را می دهد که  کسب و کار شما 24 ساعت شبانه روز از مشتریان شما پشتیبانی کند و در هر ساعتی از شبانه روز به سوالات و مشکلات مخاطبان شما پاسخ درست دهد .

بهبود در بازاریابی :

وقتی شما در کسب و کارتان از هوش مصنوعی استفاده کنید او می تواند رفتار های مشتریان و مخابان شما را بررسی و تجزیه کند و طبق آن به مشتریان شما سرویس دهد و باعث بازاریابی شده و سبب می شود که کسب و کار شما رشد کند ، نیاز های مشتریان رفع شود و کسب و کارتان را به درستی مدیریت کند و باعث موفقیت و رضایت مشتریان شود .

هوش مصنوعی به همه پاسخ مشابه می دهد ؟

هوش مصنوعی گاهی اوقات به افرادی که از آن سوال می کنند پاسخ مشابه می دهد و امکان دارد فقط کمی کلمات آن را تغییر دهد  و در آخر آن ها مشابه هم هستند و تفاوت خاصی را نمی توانید پیدا کنید .

به همین دلیل شما می توانید برای اینکه تشخیص دهید مقاله ای توسط هوش مصنوعی نوشته شده یا نه می توانید سوال مربوط به آن مقاله را از هوش مصنوعی بپرسید و منتظر جوابش باشید و بعد از ارائه جواب شروع به بررسی کنید تا متوجه شوید که آن مقاله را هوش مصنوعی نوشته یا نه .

 

سوالاتی راجب به هوش مصنوعی

ما قبلا در سایت خود راجب هوش مصنوعی در دسته ی تکنولوژی مقاله نوشته ایم که اگر می خواهید اطلاعات بیشتر راجب به هوش مصنوعی بدست بیاورید بهتر است آن را مطالعه کنید .

حال در ادامه به تعدادی سوالات راجب هوش مصنوعی پساخ کوتاه می دهیم .

چگونگی کار هوش مصنوعی ؟

هوش مصنوعی اینگونه کار می کند که سعی دارد رفتار و ذهن و فکر انسان را شبیه سازید کند تا بتواند یاد بگیرد و حتی یاد بدهد و در آینده کمک بزرگی به انسان ها بکند .

مزایای هوش مصنوعی چیست ؟

هوش مصنوعی توانسته  کار هایی که سال ها پیش غیر ممکن بود را حال ممکن کند ، که می توان به کاهش خطاهای انسانی ، کمک به شفافیت اطلاعات ، 24 ساعته در دسترس بودن و ….. اشاره کرد .

چگونگی دسترسی به هوش مصنوعی ؟

شما می توانید به سایت  OpenAl.com  بروید و در این سایت یک حساب کاربری ایجاد کنید و بعد از آن شما می توانید به هوش مصنوعی دسترسی پیدا کنید

هوش مصنوعی چه آینده ای خواهد داشت ؟

هوش مصنوعی با سرعت  قابل توجهی در حال پیشرفت است و این پیشرفت همچنان ادامه خواهد داشت و می تواند در آینده در زمینه های مختلفی به انسان ها کمک کنند از آموزش گرفته تا پزشکی و ….. که باعث تغییرات بزرگی خواهد شد .

سخن آخر :

شما می توانید از هوش مصنوعی برای کار های شخصی خود یا حتی برای کسب و کار خود استفاده کنید و برای کسب و کارتان می تواند سود بخش و موفقیت آمیز باشد .

یا اینکه فقط از آن استفاده شخصی کنید و سعی کنید از آن سوالاتی بپرسید که به دانشتان کمک کند .

ما امروز سعی کردیم به شما بگوییم که چگونه از هوش مصنوعی استفاده کنید و چگونه با آن در کسب و کار خود موفق شوید .

در ادامه می توانید به دسته ی تکنولوژی یا دیگر دسته های سایت ما سر بزنید .

بنظر شما دیگر چه کار های می شود با هوش مصنوعی انجام داد ؟

امتیاز دهید post
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا