گردشگری

همه چیز درباره گرجستان

یک مقصد گردشگری مقرون به صرفه و ارزان قیمت و در عین حال پر از هیجان و زیبایی می باشد. تورگرجستان می تواند جایگزین مناسبی برای سایر مقاصد گردشگری حوزه مدیترانه باشد، چرا که مردمی میهمان نواز و خونگرم دارد امنیت بالای این کشور، گردشگران را از سراسر دنیا به سمت خود کشانده است. در تابستان میتوان از جاذبه های فوق العاده و طبیعی بسیار زیبای بی نظیری، تاریخی- فرهنگی و البته غذاهای لذیذ و متنوع گرجی، دلایل بسیار خوبی برای انتخاب تور گرجستان هستند.

ساحل سحر آمیز گرجستان:
یکی از بهترین تفریحات ناب و ساحل سحر آمیز ست . ساحل سحرآمیز، که یکی از پرطرفدارترین سواحل گرجستان ست به رنگ قهوه ای و در برخی نقاط خاکستری رنگ می باشد، مردمان بومی گرجستان از قدیم معتقد بوده اند که خاک های ساحلی این منطقه شفابخش و برای بدن بسیار مفید است لذا از دیرباز افراد بسیاری جهت شفایخشی از بیماری و یا پیشگیری از آن به ساحل اورکی می آمدند و خاک و گل ساحلی را بر روی بدن خودشان قرار می دادند.مناطق ساحلي گرجستان از ديرباز پذيراي هزاران جهانگرد در هر فصلي از سال بوده است.

مجسمه مادر گرجستان
بهترین جاذبه گردشگری که تنوجه خیلی ها را به خود جذب کرده است این مجسمه شبیه بانویی گرجی با لباس محلی ساخته شده که در دست راست او شمشیری به معنی سلحشوری و تهدید دشمن ها و در دست چپ ، کاسه برای پذیرایی از کسانی که با دوستی وارد گرجستان می شوند و شمشیر برای آن ها که با دشمنی می آیند.اکثر کشورهای شوروی سابق مثل ارمنستان و گرجستان این مجسمه را دارند.

موزه استالين گرجستان
یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری که نظیر ندارد یک شهر کوچک در گرجستان، به دنیا آمد ، اما یک موزه در باتومی به نام او (موزه‌ی استالین) ساخته شده که توریست های تور گرجستان را با زندگی او آشناتر می‌کند.استالین بین سال‌های ١٩٠١ و ١٩٠٢ تنها چند ماه در این ساختمان ساکن بود. او در طی مدت اقامتش در باتومی، به سازماندهی کارگران قیرکار کمک کرد و یک مرکز چاپ غیر قانونی هم راه انداخت.

شهر سنگي اوپليستيخه گرجستان
بزرگترین شهر سنگی دنیا می باشد، که تلفظ آن به معنای معبد خدایان یا قلعه خداوند است. این شهر در فاصله ۱۰ کیلومتری شهر گوری در گرجستان قرار دارد که یکی از آثار باقی مانده از دین پیکانیزم می باشد. قدمت آن به قرن ۶ قبل از میلاد بر می گردد ، این شهر مرکز تجاری مهم گرجستان در جاده ابریشم بود.جمیعت آن حدود ۵۰۰۰ نفر می شد ،بزرگترین ساختمان سنگی کشف شده (تاناریس داربلسی) است

ساحل تایبی آیلند
جزیره تائبی که به خاطر سواحل گسترده، فانوس دریایی بی نظیر، و جو خانوادگی معروفه ،سالانه تعداد زیادی از توریست های تور گرجستان را به خود جدب کرده است این ساحل تا ساوانا فاصله کمی دارد و جزرو مد دریا فضای رمانتیک و خیره کننده ای را بوجود آورده است و یکی از بهترین سواحل گرجستان در جزایر مرزی به شمار می آید.

ساحل جکیل آیلند
ساحل جکیل آیلند هست شما در این جزیره میتونین سواحل با شکوه و حیات وحش دیدنی رو تجربه کنین جزیره جکیل به خاطر لانه های لاک پشت های دریایی و ورزشهای ابی مث غواصی و ماهیگیری معروفه و برای رفع خستگی میتونید به هتل های شیک گرجستان که در اطراف این سواحله مراجعه کنید.

ساحل سنت اندرو
این ساحل اسم جالبی داره: ساحل پرستار بچه بز!البته جذابیت های دیگه ای هم داره. دوستداران طبیعت برای دیدن پرندگان، و حیات وحش بی نظیرش به اینجا میان و البته بچه هاتون میتونن به تفریحات آبی مث موج سواری و.. مشغول بشن.

امتیاز دهید post
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا