گیاهان دارویی

لاغری و کاهش وزن اصولی با اصلاح عادات روزمره

متاسفانه در زندگی امروزی افراد زیادی با مشکل اضافه وزن دست و پنجه نرم می کنند و همیشه دنبال راه هایی سریع برای کاهش وزن می گردند که برخی از این روش ها نه تنها موثر نیستند بلکه سبب بیماری های مختلف نیز می شوند.
راه های زيادي وجود دارد که با کمکشان سریع چربی بسوزانیم. با این حال بیش تر این راهها سبب میشوند گرسنه و ناراضی شوید. درصورتی که قدرت اراده آهنینی ندارید، گرسنگی سبب ميشود خيلي سریع در در برابر این روشها تسلیم شوید.
لاغری سریع دغدغه‌‌ی افراد بسیاری است. باید چاق باشید تا بفهمید چاقی چه دردی است. شاید درباره‌ی رابطه چاقی و دیابت یا ارتباط بین چاقی و استرس چیزهایی شنیده باشید. بد نیست بدانید چاقی علاوه بر تأثیرگذاری بر سلامتی جسمی، روی ذهن و روان فرد نیز تأثیر منفی بر جای می‌گذارد. وقتی لباس مورد علاقه‌تان تنگ باشد، نتوانید مانند دیگران بدوید یا دائما نظرات منفی در مورد اندام‌تان بشنوید، به‌سرعت برای کاهش وزن ترغیب می‌شوید و به‌دنبال راههای کاهش سایز کمر و روش‌های لاغری بازو و … می‌گردید. اگر به‌دنبال لاغری سریع هستید و قصد دارید به‌سرعت لاغرتر شوید، باید کاهش وزن‌تان سالم و بی‌خطر باشد. با ادامه‌ی مقاله همراه باشید تا ببینید برای لاغری سریع اما سالم چه باید کرد.لاغری و کاهش وزن اصولی با اصلاح عادات روزمره
۱. مصرف غذاهای طبیعی و سالم برای لاغری

تا حد امکان از مصرف غذاهای فرآوری و بسته‌بندی‌شده خودداری کنید. نمک خاصیت نگهدارندگی دارد و این غذاها سرشار از نمک و در نتیجه سدیم هستند. مصرف زیاد سدیم برای سلامتی مضر است. بهتر است از غذاهای سالم و تازه‌ مانند میوه‌ها، سبزیجات، غلات کامل (سبوس‌دار)، لبنیات و پروتئین های کم‌چربی استفاده کنید.
غذاهای سرشار از مواد معدنی

پتاسیم، منیزیم و کلسیم می‌توانند به تعادل سدیم در بدن کمک کنند. غذاهای سرشار از پتاسیم مانند سبزیجات برگ سبز، اغلب غذاهای نارنجی رنگ (پرتقال، سیب‌زمینی شیرین، هویج و ملون)، موز، گوجه فرنگی، سبزیجات چلیپایی (مانند انواع کلم‌ها و مخصوصا گل کلم)، لبنیات کم‌چرب، مغزها و دانه‌ها دارای خواص متعددی هستند. این مواد غذایی در کاهش فشار خون، کنترل قند خون و کاهش بیماری‌های مزمن مانند دیابت مؤثرند.
خوراکی‌های حاوی آب زیاد بخورید

برای اینکه بدن‌تان به درستی فعالیت کند و سم زدایی از بدن به‌خوبی انجام شود، باید مقدار زیادی آب مصرف کنید. یک راه مناسب برای تأمین آب مورد نیاز بدن‌تان، مصرف غذاهایی است که در داخل خود مقدار زیادی آب دارند. خیار، گوجه فرنگی، هندوانه، انگور، کرفس و آناناس آب بالایی دارند. این مواد ازجمله منابع تأمین فیبر هستند و با داشتن مقدار زیادی فیبر موجب احساس سیری می‌شوند.
شکلات بخورید

خبر خوب برای همه طرفداران شکلات تلخ! برای سوزاندن چربی و لاغری نیاز به محروم کردن خود از خوردنی های مورد علاقه تان نیست. فقط کافی است کمی هوشمندانه عمل کنید. راهکار ما این است کاکائوی بیشتر و قند کمتر. به جای شکلات شیرین، شکلات های سیاه تلخ را دریابید که حاوی درصد بالای کاکائو هستند. آنتی اکسیدان های موجود در کاکائو بسیار بیشتر از خیلی از غذاهای دیگر بوده و برای لاغری فوق العاده اند، فقط یادتان باشد زیاده روی نکنید!
نتایج پژوهش های اخیر نشان داده که آنتی اکسیدان های موجود در کاکائو تاثیر زیادی در بهبود بیماری دیابت موش های مبتلا دارد. محققان مشاهده کردند موش هایی که کاکائو مصرف می کنند بیشتر عمر می کنند و چربی بیشتری می سوزانند. خلاصه اینکه کاکائو و شکلات سیاه را به رژیم غذایی تان وارد کنید. از طعم آن لذت ببرید و گام موثری برای لاغری بردارید.
یک فنجان قهوه یا چای بنوشیدیک فنجان قهوه یا چای بنوشید

روزتان را با یک فنجان قهوه آغاز کنید. کافئین موجود در قهوه ادرارآور بوده و سرشار از آنتی اکسیدان هایی است که سلول‌های بدن‌تان را از آسیب‌‌ها محافظت می‌کند. اگر اهل قهوه نیستید، چای نیز با خواص مشابه گزینه‌ی مناسبی به شمار می‌آید. بر اساس تحقیقات جدید چای سبز با افزایش سوخت و‌ ساز بدن موجب می‌شود در طول ۲۴ ساعت ۷۰ کالری بیشتر از پلاسیبو (استفاده از روش‌های درمانی صوری و تلقینی) سوزانده شود.
مصرف نوشیدنی‌های شیرین را متوقف کنید

کالری دریافتی از نوشیدنی‌ها نسبت به کالری دریافتی از مواد غذایی جامد، خاصیت سیرکنندگی کمتری دارد. نوشیدن آبمیوه یا نوشیدنی‌های کاراملی به اندازه‌ی مصرف یک کاسه سبزیجات و غذاهای حاوی پروتئین شما را سیر نمی‌کند؛ بنابراین تا حد امکان مصرف آبمیوه‌های پر از شکر، نوشابه و نوشیدنی‌های الکلی را متوقف کنید. با مصرف این نوشیدنی‌ها به بدن‌تان کالری بالایی می‌رسد، ولی باز هم به سرعت احساس گرسنگی خواهید کرد. در ضمن نوشیدنی‌های الکلی با متوقف کردن سوخت‌وساز چربی‌ها تأثیر بیشتری در اضافه وزن دارند.
دمنوش های لاغری

دمنوش لاغری دکتر بیز را می توان یکی از دمنوش های پرخاصیت و محبوب دانست. لازم به ذکر است که دمنوش دکتر بیز را به سادگی دم کرده و پس از گذشت چند دقیقه از قرار دادن تی بگ در داخل آب جوش می توانید آن را میل نمایید.
مصرف ادویه را افزایش دهید

مصرف ادویه های مناسب لاغری در کاهش وزن و لاغری سریع مؤثر است. «کپسایسین» ترکیبی است که در فلفل هندی (قرمز) و هالاپینو یافت می‌شود. این ترکیب باعث می‌شود، بدن‌ هورمون آدرنالین بیشتری ترشح کند که نتیجه‌ی آن افزایش سوخت‌وساز و افزایش کالری سوزی است. تندی غذا موجب می‌شود آن را با سرعت کمتری میل و زودتر احساس سیری کنید. سایر ادویه‌های مفید برای کاهش وزن عبارتند از زنجبیل، زردچوبه، فلفل سیاه و مرزنگوش (آویشن کوهی).
مصرف نمک را کاهش دهید

اگر می‌خواهید چیزی برای میان‌وعده‌تان بخرید، مقدار نمک آن را از روی برچسب‌اش بخوانید. مصرف ۱۴۰ میلی‌گرم یا کمتر سدیم در هر وعده‌ی غذایی برای سلامتی مناسب است؛ بنابراین اگر حتما خواستید که غذای فرآوری‌شده مصرف کنید، محصولات کم‌نمک‌تر را انتخاب کنید.
لاغری با مصرف لبنیات

بر اساس باورهای رایج مصرف لبنیات در روند لاغری اختلال ایجاد می کند اما نتایج پژوهش های علمی چیز دیگری می گویند. بر اساس نتایج آخرین پژوهش ها، افرادی که کمبود کلسیم دارند، چاق ترند و بیشتر اوقات کنترل درستی روی مقدارغذای مصرفی شان ندارند.

پژوهش های دیگر نیز نشان می دهند مصرف روزانه مواد غذایی حاوی کلسیم مانند محصولات لبنی کم چرب (ماست، شیر و پنیر) بسیار بیشتر از غذاهای دیگری که مفیدتر به نظر می رسند، چربی می سوزانند.

نتایج پژوهشی که در دانشگاه تنسی آمریکا انجام شده نشان می دهد که مصرف روزانه سه محصول لبنی باعث کاهش قابل توجه چربی در افرادی می شود که حتی دچار چاقی مفرط هستند.
غذای مصرفی خود را یادداشت کنید

بر اساس تحقیقات صورت گرفته کسانی که غذای مصرفی‌شان را یادداشت می‌کنند (مخصوصا زمانی که در حال خوردن هستند) کاهش وزن بیشتری خواهند داشت. با نوشتن چیزهایی که می‌خورید، یادتان می‌ماند که دقیقا چه خورده‌اید. ممکن است در بعضی مواقع چیزهایی را که می‌خورید فراموش کنید، ولی با نوشتن همیشه جلوی چشم‌تان هستند و بهتر می‌توانید تغذیه‌تان را کنترل کنید.
به خودتان گرسنگی ندهید

حذف وعده‌های غذایی و گرسنگی کشیدن راه مناسبی برای لاغری سریع و سالم نیست. اگر دغدغه‌های روزانه وقت کافی برای صرف وعده‌های غذایی را از شما دزدیده است، چیزهایی در خودرو یا میز کارتان نگه داشته و با مصرف‌شان از احساس گرسنگی جلوگیری کنید. اگر وعده‌ی غذایی خود را حذف کنید، در وعده‌های بعدی با دو برابر کردن غذا به سلامتی خود آسیب می‌زنید. همچنین گرسنگی سرعت سوخت‌وساز بدن را کاهش می‌دهد. برای حل این مشکلات بهترین روش این است که روزانه سه وعده‌ی غذایی و دو میان‌وعده میل کنید و بین وعده‌های غذایی بیشتر از ۳ یا ۴ ساعت وقفه نیفتد. کالری دریافتی را در وعده‌های غذایی خود پخش کنید. اگر ممکن است وعده‌های غذایی‌تان را فراموش کنید، روی تلفن همراه‌تان زنگ هشدار بگذارید.
غذای خود را آرام بخورید

افردی که سریع غذا می خورند در طولانی مدت وزن بیشتری اضافه ميکنند . اهسته غذا خوردن سبب حس سیری و کنترل هورمون ها براي کاهش وزن میشوند.
2. ورزش و فعالیت جسمانی برای لاغری و تناسب اندام
ورزش هوازی انجام دهید

البته فواید ورزش برای سلامتی انکارناپذیر است، اما فکر می‌کنید بهترین زمان ورزش برای چربی سوزی چه موقع است؟ تمرینات ورزشی همیشه مفید و تأثیرگذار است، اما تأثیرش هنگام غروب دو چندان می‌شود. با سپری شدن روز و رسیدن به شب، سوخت‌وساز بدن آهسته‌تر می‌شود. سی دقیقه ورزش هوازی پیش از شام، سرعت سوخت‌وسازتان را افزایش داده و برای دو سه ساعتی آن را بالا نگه می‌دارد. همچنین با تمرین ورزشی، می‌توانید به کاهش استرس خود کمک کنید و با جلوگیری از پرخوری به وزن مناسب برسید.
یوگا و لاغری

مطالعه ای در مجله انجمن رژیم غذایی آمریکا با این موضوع انجام شد زنانی که یوگا را برای کم کردن وزن انجام می دادند.
یوگا یک رویکرد ” ذهنی ” برای خوردن دارد. برای مثال آن ها می گویند که وقتی در رستوران ها ظرف غذای بزرگی از غذا دارید، باید به اندازه کافی غذا بخورید تا احساس سیر شدن پیدا کنید.محققان فکر می کنند که آرامش خودآگاهی توسعه یافته از طریق یوگا می تواند به افراد کمک کند تا در برابر پرخوری مقاومت کنند.
پیاده روی کنید

برای این که کاهش وزن بیشتری از رژیم حاصل شود بهتر هست روزی 45 دقیقه پیاده روی کنید.
3.خواب کافیخواب کافی و لاغری

شاید این عبارت به نظر خنده‌دار بیاید، ولی کم خوابی باعث افزایش وزن می‌شود. تحقیقات فراوانی نشان داده‌اند خوابیدن کمتر از ۷ ساعت در شب‌ها، سرعت سوخت‌وساز بدن را کاهش می‌دهد. همچنین وقتی که دیرتر به رختخواب بروید، احتمال اینکه به خوردن وسوسه شوید بیشتر است؛ بنابراین پاداش خواب کافی و به‌موقع، کمک به کاهش وزن است.

به گفته یکی از محققان دانشگاه میشیگان، یک ساعت بیشتر خوابیدن در شب می تواند به فرد کمک کند که در عرض یک سال بیش از 14 پوند وزن کم کند، این تحقیق با گرفتن روزی 2500 کالری انجام شد. با این کار می توانید بدون زحمت کالری را تا 6% کالری کمتری دریافت کنید. نتایج برای هر فردی متفاوت است، اما خواب با روش دیگری کم می کند. شواهدی وجود دارند که خواب کم تر از 7 ساعت، اشتهای شما را افزایش می دهد و شما را شدیدا گرسنه می کند.
میزان ساعت های خواب تاثیر مستقیمی بر حجم بدن دارد. نتایج پژوهش ها نشان می دهند افرادی که شب ها هشت ساعت و نیم می خوابند در مقایسه با افرادی که پنج ساعت و نیم می خوابند 56 درصد چربی بیشتری آب می کنند.

محققان به این نتیجه رسیده اند که کاهش چند ساعت از خواب شبانه باعث می شود که در طول روز حدود 300 کالری بیشتر جذب بدن شود. کم خوابی باعث ایجاد اختلال در عملکرد هورمون های لپتین و گرلین می شود که دست بر قضا مسئول کنترل اشتها هستند. این مسئله نیز شما را به سمت غذا خوردن بیشتر، آن هم از نوع غذاهای پرکالری سوق می دهد.
خواب بی کیفیت یکی از خطرناکترین فاکتورها براي اضافه وزن است، بنابراین مراقب خوابتان باشید.
4. مراقب سودجویان و محصولات تقلبی باشید

برخی از افراد برای لاغری و کاهش وزن عجله زیادی دارند و متاسفانه همیشه افرادی سودجو و منفعت طلب پیدا میشوند که بخواهند از نا آگاهی افراد سو استفاده کنند.متاسفانه در بازار انواع دارو ها و محصولات لاغری به وفور یافت می شود که در بین آنها کالای فیک و تقلبی از کالای اصل و اورجینال به سختی تشخیص داده میشود.

افراد هنگام خرید باید به علائم محصولات اورجینال خیلی دقت کنند و حتما از طرق کد ریجستری محصول پیگیر اصالت محصول باشند. خرید از یک فروشگاه مطمئن یکی از ایمن ترین راه هاست. فروشگاه اینترنتی عطاری نسیم مفتخر است با تضمین اصالت کالا و بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت توانسته رتبه ممتاز در جلب رضایت مشتری را کسب کند.

محصولات لاغری عرضه شده در این فروشگاه همه اورجینال بوده و همگی بر پایه طب سنتی و گیاهی هستند. تمامی این کالا ها از معروف ترین محصولات در حوزه کاهش وزن هستند که بیشترین رضایت مشتری و مصرف کننده را دارند.

امتیاز دهید post
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا