سلامت و تندرستی

تاثیرات رژیم غذایی پر فیبر، بر سلامتی!

التهاب ناشی از بیماری نقرس می‌تواند در بسیاری از مواقع دردآور باشد. کارشناسان بهداشت و درمان راه‌حلی برای کاهش التهاب و درد ناشی از آن پیدا کرده‌اند: پیروی از رژیم غذایی با فیبر بالا.

به گفته محققان، استفاده از مواد غذایی پرفیبر می‌تواند تا حد بسیار زیادی باعث به فعالیت واداشته شدن باکتری‌های روده و کمک به کاهش التهابات همراه با نقرس شود و احتمالا در درمان بیماری آرتریت نیز موثر باشد.
به گزارش سلامت آنلاین به نقل از زی‌نیوز، نقرس نوعی بیماری مرتبط با متابولیسم یا سوخت‌وساز است که به دلیل رسوب بلورهای اسید  اوریک (بلورهای اورات مونوسدیم اسید اوریک که از جمله ضایعات خون محسوب می‌شوند) در قسمت‌هایی از بافت بدن یا مفاصل رخ می‌دهد و التهاب و درد در این قسمت‌ها را به دنبال می‌آورد.
در مطالعه‌ای تازه مشخص شده که فعالیت باکتری‌های روده، تحت تاثیر انواع مواد غذایی، می‌تواند بر التهابات بدن اثرگذار باشد.
رژیم‌های غذایی با فیبر بالا در روده سبب تولید اسیدهای چرب با زنجیره‌کوتاه (SCFAs) از سوی باکتری‌ها و در نتیجه «آپوپتوز» نوتروفیل یا «مرگ سلولی» در نوتروفیل خون می‌شود و به همین دلیل کاهش التهاب را در پی می‌آورد.
پژوهشگران دخیل در این مطالعه گفته‌اند یافته‌هایشان ممکن است پیامدهای مهمی در درمان نقرس و حتی احتمالا مداوای آرتریت بر جا بگذارد.

امتیاز دهید post
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا