آشپزی

انواع ژله تابستانی

طرز تهیه ژله تابستانی

ژله تابستانی یکی از دسرهای سرد و خوشمزه است که در فصل گرما و تابستان می‌توانید لذت ببرید. این دسر منعشیره و خوش طعم که با انواع میوه‌ها تزیین می‌شود، علاوه بر خنک کننده بودن، انرژی لازم را در روزهای گرم فراهم می‌کند. در ادامه، طرز تهیه ژله تابستانی را برای شما توضیح می‌دهیم.

مواد لازم:

  • 1 بسته ژله میوه (به طعم دلخواه)
  • آب معدنی یا آب پاک
  • میوه‌های تازه یا منجمد (مثلاً توت فرنگی، خرما، هلو، آلبالو، هندوانه، پرتقال، توت سیاه و غیره)
  • شکر (در صورت لزوم)

طرز تهیه:

  1. در قدری مناسب، آب را بر روی حرارت قرار دهید و به جوش بیاورید.
  2. ژله میوه را به آب جوشانده شده اضافه کنید و با استفاده از قاشق آن را به آرامی هم بزنید تا کاملاً محلول شود. برای دستور تهیه دقیق ژله، راهنمای هر بسته را مطالعه کنید.
  3. اگر می‌خواهید ژله شیرین‌تر شود، می‌توانید مقداری شکر به آن اضافه کنید و با مخلوط کردن آن در آب ژله حل شود.
  4. بعد از حل شدن کامل ژله و طعم دادن به آن، آب معدنی یا آب پاک را به آرامی به آن اضافه کنید و هم بزنید تا مواد کاملاً ترکیب شوند.
  5. در این مرحله، می‌توانید میوه‌های تازه یا منجمد را به دلخواه خود به اندازه کافی به ژله اضافه کنید. می‌توانید میوه‌ها را خرد یا به صورت شرایط کامل به آن اضافه کنید.
  6. حالا مخلوط ژله و میوه را به ظرف‌های تکه تکه یا یک ظرف بزرگ ریخته و در یخچال قرار دهید. بگذارید ژله برای حداقل 4 ساعت یا تا زمانی که کاملاً سفت شود در یخچال خنک شود.
  7. پس از سفت شدن ژله، آن را از یخچال بیرون بیاورید و قابل سرو کردن است. می‌توانید با اضافه کردن میوه‌های تازه یا تزئینات دلخواه دیگر به آن زیبایی بیشتری بدهید.
  8. ژله تابستانی آماده سرو است. بهتر است آن را در همان ظرفی که درون یخچال قرار داشته، سرو کنید و لذت ببرید.

نکات و توصیه‌ها:

  • می‌توانید از هر نوع میوه‌ای که دوست دارید استفاده کنید. میوه‌های ترش مثل توت فرنگی و توت سیاه به ژله ترشی و میوه‌های شیرین مثل هلو و آلبالو به ژله شیرینی تری تبدیل می‌شوند.
  • در صورت استفاده از میوه‌های تازه، آن‌ها را خرد کنید و در صورت استفاده از میوه‌های منجمد، آن‌ها را قبل از اضافه کردن به ژله، به آرامی روی ظرف قرار دهید تا باز گشایی کنند.
  • برای زیبایی بیشتر ژله تابستانی، می‌توانید به صورت لایه‌لایه میوه و ژله را در ظرف سرو کنید و طبقاتی زیبا ایجاد کنید.
  • اگر دوست دارید ژله بیشتر برای کودکان مخصوصاً طبقاتی باشد، می‌توانید از ظروف تکه تکه استفاده کنید و هر لایه ژله را در ظرف جداگانه ریخته و در یخچال سفت شدند.
  • می‌توانید به طعم ژله با اضافه کردن عصاره لیموترش، نعناع تازه یا برگ مریم خوشبویی بدهید.

حالا می‌توانید این دسر خوشمزه و منعشیره را در روزهای گرم تابستان به همراه خانواده و دوستان خود سرو کنید و لحظات شیرینی را به اشتراک بگذارید.

امتیاز دهید post
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا