پوست و مو

ماسک صورت برای انواع پوست

ماسک صورت برای انواع پوست

 ماسک مخصوص پوست‌هاي چرب

ماسک موز و عسل، ماسک ماست و ليمو و ماسک سفيده تخم‌مرغ پيشنهادهاي رايجي براي پوست‌هاي چرب محسوب مي‌شوند:

ماسک موز و عسل: براي تهيه اين ماسک بايد نصف موز له‌شده را با يک قاشق چايخوري عسل به خوبي مخلوط کنيد و اين مخلوط را آنقدر هم بزنيد تا خمير يکدستي در اختيار داشته باشيد. حالا اين خمير را حدود يک ربع روي صورتتان بگذاريد، چشم‌هايتان را ببنديد و در اين مدت حرف نزنيد تا عضله‌هاي صورتتان تکان نخورند. سپس پوستتان را با آب ولرم بشوييد.

ماسک ماست و لیمو: يك قاشق غذاخوري ماست کم‌چرب و ترجيحا ترش را با يک قاشق غذاخوري آبليموي ترش مخلوط کنيد. اين مخلوط را به مدت 15 تا 20 دقيقه روي صورتتان بگذاريد و سپس با آب ولرم آن را بشوييد. استفاده از اين ماسک در کاهش التهاب جوش‌هاي قرمز پوست‌هاي چرب بسيار موثر است.

ماسک سفيده تخم‌مرغ: تهيه اين ماسک بسيار ساده است. فقط کافي است که يک عدد سفيده تخم‌مرغ را خوب بزنيد و آن را به مدت نيم ساعت روي پوست صورتتان قرار دهيد. سپس ماسک را با آب ولرم بشوييد. ماسک سفيده تخم‌مرغ باعث شفاف و شاداب شدن پوست‌هاي چرب مي‌شود و آن را سالم‌تر و درخشان‌تر از قبل نشان مي‌دهد. استفاده مداوم از ماسک سفيده تخم‌مرغ در زمستان باعث ايجاد مانعي بين پوست و سرماي بادهاي زمستاني مي‌شود و به اين ترتيب صورت ما از شر آسيب‌ بادهاي سرد بيشتر در امان مي‌ماند.

 ماسک مخصوص پوست‌هاي خشک

ماسک شير، ماسک جو پرک و ماسک موز و خامه پيشنهادهاي رايجي براي پوست‌هاي خشک محسوب مي‌شوند:

ماسک شير: براي تهيه اين ماسک بايد 2 قاشق غذاخوري شير چرب را با 1 قاشق چايخوري خامه ترش و يك قاشق چايخوري ماست نيم‌چرب يا حتي چرب مخلوط کنيد. سپس اين مخلوط را به مدت 10 تا 15 دقيقه روي پوستتان بگذاريد و بعد از اين مدت آن را با آب سرد بشوييد. ماسک شير مي‌تواند به حفظ تعادل pH پوست صورت کمک کند و جلوي خشک‌شدن بيش از اندازه پوست در روزهاي سرد زمستاني را هم بگيرد.

ماسک جو پرک: براي تهيه اين ماسک هم بايد يک عدد زرده تخم‌مرغ را با يک قاشق غذاخوري عسل و 2 قاشق چايخوري جو پرک يا
جو دوسر مخلوط کنيد به طوري که يک خمير کاملا يکنواخت و نرم به دست بياوريد. حالا ماسک جو پرک را حدود 20 دقيقه روي صورتتان بگذاريد و سپس آن را با آب ولرم بشوييد. به طور حتم، بعد از شستن صورتتان، نرمي، لطافت و شادابي قابل‌توجه پوستتان را حس خواهيد کرد. ماسک جو پرک بيشتر مناسب افرادي است که دچار خشکي بيش از اندازه، خارش و التهاب پوست در روزهاي سرد زمستاني مي‌شوند.

ماسک موز و خامه: ماسک موز و خامه از ترکيب 3 قاشق غذاخوري موز له‌شده و 2 قاشق غذاخوري خامه شيرين صبحانه تهيه مي‌شود. اين ماسک بايد حداقل 30 دقيقه روي پوست بماند و سپس با آب نيمه‌ولرم يا حتي خنک شسته شود. استفاده از اين ماسک مي‌تواند باعث نرمي پوست صورت و ايجاد لايه‌اي از چربي خارجي روي پوست شود و از خشک شدن بيش از اندازه پوست در روزهاي سرد زمستاني هم جلوگيري کند.

ماسکي براي آفتاب‌ سوختگي

آفتاب‌سوختگي مختص تابستان نيست. بسياري از کوهنوردان يا آنهايي که اهل اسکي در زمستان هستند به خوبي مي‌دانند که آفتاب‌سوختگي صورت در فصل زمستان هم ممکن است اتفاق بيفتد. اگر شما هم اهل ورزش‌هاي زمستاني و کوهنوردي هستيد، تهيه و استفاده از اين ماسک را براي کاهش التهاب پوستتان به شما پيشنهاد مي‌دهيم.

مواد لازم:

يك عدد سفيده تخم‌مرغ

يك قاشق چايخوري آبليموي تازه

يك قاشق غذاخوري عسل

يك قاشق چايخوري آب

يك عدد گوجه‌فرنگي يا هويج له شده

يك قطره روغن‌زيتون

يك قطره روغن‌بادام

5 برگ تازه چاي سبز، يا 5 برگ خيسانده چاي سبز

 طرز تهيه:

سفيده تخم‌مرغ را آنقدر به هم بزنيد تا خوب کف کند. سپس تمام مواد ديگر را به آن اضافه و اين ترکيب را به خوبي هم بزنيد تا يکدست شود. حالا اين ماسک را به مدت 10 تا 15 دقيقه روي پوستتان بگذاريد و بعد آن را با آب ولرم بشوييد. اين ماسک مي‌تواند جلوي التهاب، قرمزي و آفتاب‌سوختگي پوست صورتتان را بگيرد يا حتي آن را از بين ببرد و استفاده مداوم از آن به همراه کرم ضد آفتاب مي‌تواند پوست شفاف‌تر و روشن‌تري را برايتان به ارمغان بياورد.

امتیاز دهید post
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا