گردشگری

رستوران های آنکارا

 

رستوران های آنکارا
اگر تور ترکیه را به مقصد آنکارا انتخاب کرده اید ، آشنایی با این شهر قبل از سفر ، روزهای آرام تری را برایتان رقم میزند . آنکارا به عنوان پایتخت ترکیه و دومین شهر بزرگ آن ، قلب امور سیاسی ، بین‌المللی ، تجاری و همچنین مرکز فرهنگی پر رونقی برای کشور ترکیه است و میتواند به راحتی فرهنگ و ارزشهای مردم ترکیه را به گردشگران انتقال دهد . غذاهای ترکیه یکی از مهم ترین ویژگی های آن است که خوشبختانه میتوان در رستوران های آنکارا از طعم کم نظیر آنها لذت برد . در زیر میتوانید با برخی از این رستوران ها آشنا شوید .
معروف ترین رستوران های آنکارا

رستوران تریلیه آنکارا

شاید برایتان جالب باشد که در رستوران تریلیه ، در وسط فلات آناتولی و صدها کیلومتر دورتر از دریا ، ماهی‌های خوشمزه سور میشود . خوردن یک وعده غذایی در رستوران تریلیه به عنوان تجربه‌ای عالی در ذهنتان جا میگیرد . این رستوران با چراغ‌های آبی تزیین شده و حیاط مرکزی آن با سایه‌های درخت زردآلو و گیلاس پوشیده شده است . سالن غذاخوری نیز در محیط داخلی آن ، مشرف به فضای سبز بزرگی است که از طریق پنجره‌های رستوران قابل‌ مشاهده است . در اوایل شب نیز ، آشپز آن‌ ، سوریا اوزمز که صاحب رستوران هم هست ، قبل از اینکه به آشپزخانه برود و مشغول کارهای پخت‌وپز شود به میهمانان شخصاً خوش‌آمد می‌گوید و با آن‌ها صحبت می‌کند . اگر منوی این رستوران را به خوبی بررسی کنید ، می‌توانید گزینه‌های مختلفی همچون صدف ، دِنتکس ، اره‌ماهی و غذاهای دریایی متنوع به همراه موارد شگفت‌انگیز دیگری همچون خورشت هشت‌پا و دسر بستنی- حلوای سمولیا را انتخاب کنید .

رستوران های آنکارا

رستوران بالیکچیکوی آنکارا

رستوران‌های زنجیره‌ای بالیکچیکوی یکی از رستوران‌های محبوب غذاهای دریایی در آنکارا است . بخش بیرونی این رستوران توسط یک پرچین بلند و تراس‌هایی که در کنار جاده قرار دارند ، فضای بسیار خوب و آرامی را هنگام سرو شام برای مشتریان به ارمغان می‌آور . به جز بخش خارجی رستوران ، ایده طراحی داخلی با استفاده از عناصر دریایی مانند کشتی قایقرانی ، فانوس دریایی ، طناب‌های ملوانی گره‌ خورده ، ماهی سرامیکی در تخته‌های چوبی سفید و مبلمان سبک (خلوت) در فضای داخلی سالن‌های غذاخوری صورت گرفته است که کاملاً حس دریایی را در شما ایجاد می‌کند و فضایی شبیه کنار دریا ، محیطی جذاب و دل‌نشین را برای صرف نهار یا عصرانه فراهم می‌کند . در میان تمامی مزه‌های خوشمزه و سرد که افراد می‌توانند به دلخواه یکی را انتخاب کنند ، ماهی ترش از محبوب‌ترین موارد انتخابی ست . این غذا به صورت سرخ‌شده یا کبابی سرو می‌شود و می‌تواند حتی ذائقه‌های مختلف و مشکل‌پسند را نیز راضی کند .

رستوران های آنکارا

رستوران واشنگتن آنکارا

رستوران واشینگتن از معروف ترین رستوران های آنکارا ست که در بخش قدیمی شهر قرار دارد و توسط افراد مشهوری همچون هیلاری کلینتون (وزیر امور خارجه آمریکا و نامزد انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ این کشور) به طور مکرر مورد بازدید قرار می‌گیرد . جو لطیف و مبلمان ظریف داخل این رستوران فضای جذابی را برای مشتریان فراهم می‌کند . تراس فضای باز این رستوران نیز در بالای برجک رستوران واقع شده و چشم‌انداز بسیار زیبایی از دیدنی های آنکارا پیش روی شما می گذارد . قدمت این رستوران به سال ۱۹۵۰ برمی‌گردد . رستوران واشینگتن بیش از یک دهه است که غذاهای معمولی و سنتی ترکیه را در کنار منوی غذاهای بین‌المللی خود ، به مشتریانش عرضه می‌کند . هالپ ایسی کباب (halep işi kebab) که با کوفته‌های گوشتی کباب شده ، فلفل ، پیاز و ادویه‌های مختلف تهیه می‌شود یکی از محبوب‌ترین غذاها در این رستوران است .

رستوران فیگه آنکارا

از معروف ترین رستورانهای آنکارا میتوان به رستوران فیگه اشاره کرد . این رستوران با طبقه‌های چوبی جلا داده شده ، دیوارهای شیشه‌ای بلند و فضای قرمز رنگ گرم در مجموع توانسته است فضای جذاب و دل‌نشینی را ایجاد کند که هر مشتری که در آن پا می‌گذارد به طور ناخودآگاه به آرامش دعوت می‌شود . باغ رنگی و پر از شکوفه این رستوران هم برای افرادی که از خوردن غذا در فضای زیبای بیرونی لذت می‌برند بسیار مناسب است . این رستوران در بخش چانکایا آنکارا واقع شده است . این ناحیه میزبان ساختمان‌ها و بخش‌های دولتی مختلفی است در نتیجه می‌توانید انتظار کیفیت بالای غذای آن را به خاطر مشتریان خاصش داشته باشید . این رستوران نمای بسیار زیبایی به برج مخابراتی آتاکوله که یکی از نمادهای شهر آنکارا است ، می‌دهد که مشاهده آن هنگام شب بسیار چشم‌نواز و دل‌انگیز است . منوی رستوران فیگه ترکیب بسیار متنوعی از غذاهای آسیایی ، ترکیه‌ای و بین‌المللی است . غذای معروف مانتی و بورگی ه همراه مجموعه‌ای از سالادها ، پاستاها و غذاهای گوشتی سرو می‌شود . در بیشتر شب‌ها این رستوران میزبان موسیقی به سبک جاز است که به صورت زنده اجرا می‌شود .

رستوران های آنکارا

رستوران بویاسیزاده کوناگی آنکارا

اگر به صرف غذا در یک رستوران با دکور سنتی علاقمندید به رستوران بویاسیزاده بروید . رستوران بویاسیزاده کوناگی در ابتدا یک خانه قدیمی با معماری عثمانی بوده که با گذر زمان به رستوران تغییر کاربری پیدا کرده است . شما می‌توانید از طریق حیاط با راهروهای سنگ‌فرش هموار به فضای اصلی ساختمان آن دسترسی داشته باشید در حالی که تعدادی میز و صندلی در بیرون از رستوران قرار گرفته است تا میهمانان بتوانند در کنار خوردن غذای خود از هوای تازه ، مناظر زیبای ترکیه و قلعه آنکارا نهایت لذت را ببرند . همانند معماری کل ، فضای داخلی آن‌ به شکل سنتی طراحی شد ه، منوی آن طراحی سنتی به خود گرفته و ماهی نیز در کنار غذاهای سنتی ترکیه‌ای سرو می‌شود . این رستوران محیط بسیار جذابی دارد که حال و هوای گذشته ترکیه را به یاد می‌آورد . فرش‌هایی به سبک پارسی ، وسایل تزیینی به سبک عثمانی ، عکس‌های قدیمی و عطر ادویه‌جات به همراه نت‌های زیبای فاسیل که سبک سنتی موسیقی در ترکیه است و به صورت زنده در آن اجرا می‌شود ، به خوبی فضای رستوران را پر کرده است و هر مشتری این مغازه را به قرن‌ها قبل و دوران عثمانی می‌برد .

رستوران های آنکارا

رستوران زنگر پاشا گوناگی آنکارا

هم رستوران و هم موزه تعریف کاملی از رستوران زنگر پاشا کوناقی ست که روی تپه‌های اولوس و بین دیوارهای قلعه آنکارا واقع شده است . ساختمان این رستوران متعلق به قرن هجدهم میلادی است . فضای داخلی روستایی و انواع مصنوعات عثمانی روی دیوارهای طبقه همکف ، احساسی شبیه بازدید از موزه را به مشتریان می‌دهد . با بالا رفتن از پله‌های بلند و البته سست که با هر بار پا گذاشتن روی آن می‌توانید صدای قیژقیژ چوب را بشنوید ، این امکان را دارید تا منظره ۳۶۰ درجه از شهر آنکارا را ببینید و همین امر باعث شده که زحمت بالا رفتن از این پله‌های ناهموار ارزش داشته باشد و شما تصویری بی‌نظیر از آنکارا را در ذهن خود ثبت کنید ؛ نان‌های سنتی ترکیه به نام پیده و بازلاما که در فر سنتی عثمانی پخته شده است و با مزه‌های مختلفی سرو می‌شود ، مزه‌ای فراموش‌نشدنی را برای شما به ارمغان خواهد آورد . غذای ساک کاوورما نیز نوعی غذای گوشتی است که در ماهی‌تابه‌های بزرگ سنتی و آهنی ، در کنار میزها طبخ می‌شود و سپس در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد . پس اگر شما این غذا را سفارش دهید ، می‌توانید شاهد تمامی مراحل پخت آن باشید .

رستوران های آنکارا

رستوران چنگل‌هان براسریه آنکارا

اگر میایلید در ترکیه مزه غذاهای فرانسوی را امتحان کنید به رستوران فرانسوی چنگل خان بروید . این رستوران در گذشته کاروانسرا بوده‌ که در سال ۱۵۲۳ میلادی برای پذیرایی از تجار و مسافرانی که شب از آنکارا عبور می‌کردند ، ساخته شده است . امروزه ساختمان آن ، میزبان موزه چنگل‌هان راهمی ام. کوچ است که موزه‌ی حمل‌ و نقل و ارتباطات است و از مهم ترین موزه های آنکارا محسوب می‌شود . زیر سقف شیشه‌ای حیاط داخلی آن چنگل‌هان براسریه قرار دارد که رستوران مورد بحث ما است . به خاطر احاطه شدن با طاق‌های زیبا و پشت سرهم ، میزهای قرار گرفته در میان خودروهای قدیمی و هواپیماهای دو باله آویزان شده از سقف ، این رستوران فضای دلپذیری را به هنگام صرف شام و نهار به مشتریان خود عرضه می‌کند . با ترکیب طعم سنتی عثمانی با طعم‌های بین‌المللی معاصر ، منو این رستوران شامل غذاهای مختلفی است که از معروف‌ترین آن‌ها می‌توان به آنکارا تاواسی یک غذای گوسفندی محلی و بالی دانا کابورگا یک ظرف از دنده گوشت گوساله با عسل و وینر شنیسل (شنیسل سرخ‌شده) یا کتلت میگو و قارچ اشاره کرد .

رستوران آنکارا یلکان کولوبو

در این میان رستوران‌های غذای دریایی آنکارا ، رستوران آنکارا یلکان کولوبو واقعا خاص و کم نظیر است . این رستوران یک رستوران‌های قایقی ست و بازدید از آن را نباید فراموش کنید . رستوران آنکارا یلکان کولوبو داخل یک کشتی و در جنوب چانکایا ، منطقه مرکزی شهر که کاخ ریاست جمهوری آنکارا نیز در آن قرار گرفته ، واقع شده است . رستوران یلکان در محیطی امروزی و مد روز قرار گرفته و می‌تواند غذاهای مختلفی همچون ماهی با دستورالعمل‌های پخت از کشور ایتالیا ، یونان و فرانسه را در اختیار مشتریان خود قرار دهد . در این رستوران توجه بسیار زیادی به تزیین غذا ، سفره‌آرایی و چیدمان میزها شده است ، به طوری که تمامی غذاهای این رستوران دارای ظاهر زیبا و دل‌انگیزی هستند و به طور کاملاً استادانه تزیین شده‌اند .

رستوران های آنکارا

رستوران لمان کولتور آنکارا

در تور آنکارا اگر میخواهید بیشتر از قبل با فرهنگ مردم ترکیه آشنا شوید برای صرف غذا به رستوران لمان کولتور بروید . رستوران لمان کولتور به یاد کتاب‌های طنز ترکیه‌ای که به صورت مرتب منتشر می‌شد ، نام‌گذاری شده است . این رستوران دارای شعبه‌های مختلف در سراسر ترکیه است و فضای اطراف این رستوران را جو خاص و معماری منحصر به‌ فرد خیابان کونور سوکاک آنکارا در برگرفته است . در معماری داخلی از نوارهای کتاب‌های داستان مصور کمدی استفاده شده است و همین امر موجب شده تا فضای داخلی سبک و منحصر به‌ فردی داشته باشد که شاید در کمتر جای جهان بتوان آن را یافت . رستوران لمان کولتور قادر است غذاهای متنوعی را برای طیف وسیعی از سلایق تأمین کند. در این رستوران غذاهای مختلف و متنوعی همچون رول تخم‌مرغ چینی ، تورتیلینی و مرغ سرو می‌شود . یکی از محبوب‌ترین غذاها ، کوفتلی ساندویچ است که به همراه پنیر ، بادمجان و سس سیر سرو می‌شود . این ساندویچ طعم بی‌نظیر و غیرمنتظره‌ای از کوفته‌های سنتی را ارائه می‌دهد .

امتیاز دهید post
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا