پوست و مو

عوارض تزریق ژل وبوتاکس در آرایشگاه

عوارض تزریق ژل وبوتاکس در آرایشگاه چیست؟

عمل‌هاي جراحي زيبايي به دو دسته تقسيم مي‌شوند؛ جراحي‌هاي جوان‌سازي صورت در سنين بالاي 35 سال و جراحي‌هايي که فرد از خصوصيتي در صورت خود راضي نيست و در سنين پايين‌تر از 35 سال براي اصلاح آن خصوصيت مراجعه مي‌کند. وي با تاکيد بر لزوم انجام جراحي‌هاي زيبايي توسط متخصصان اين حوزه ادامه داد: امروزه در شرايطي که علم پيشرفت کرده و تمامي رشته‌هاي پزشکي به صورت تخصصي انجام مي‌شوند بهتر است جراحي‌هاي زيبايي نيز از سوي متخصصان مربوطه انجام شوند؛ چرا که در اين شرايط موفقيت حاصل مي‌شود.

از آنجا که عمل‌هاي جراحي زيبايي از بازار پرسودي برخوردار است متاسفانه بسياري از افراد نامرتبط حتي از رشته‌هاي غيرپزشکي به اين امر اقدام مي‌کنند؛ به طوري که برخي در مطب‌ها اعمال فوق تخصصي انجام مي‌دهند. وي افزود: حتي برخي آرايشگاه‌ها به تزريق ژل و بوتوکس
اقدام مي‌کنند.

اين در حالي است که انجام اين اعمال در چنين شرايطي خطرات و عوارض زيادي دارد. متاسفانه داروها و وسايل تقلبي اين جراحي‌ها نيز زياد شده و به دليل قيمت‌ ارزان در بسياري از مکان‌ها مورد استفاده قرار مي‌گيرند و بيماران پس از بروز عوارض به متخصص مربوطه مراجعه مي‌کنند و براي رفع عوارض بايد چندين برابر هزينه کنند.

به اين ترتيب انجام چنين اعمالي در اين مکان ها و افراد غير متخصص توصيه نمي‌شود؛ اين اعمال امکانات و شرايط خاص خود را مي‌طلبد و نبايد کيفيت را فداي کميت کرد. دکتر رحيمي در پاسخ به اين سوال که برخي متقاضيان اعمال زيبايي هنگام مراجعه با قول‌هاي صد در صد تضميني ارايه کنندگان اين خدمات مواجه مي‌شوند، گفت: در عالم پزشکي قول صد در صد براي کسي نبايد داد.

چنين قول‌هايي جاي سوال دارد و متقاضيان اعمال جراحي زيبايي بايد نسبت به اقدامات اين افراد شک کنند؛ چرا که ممکن است اين افراد براي جذب بيمار از چنين واژه‌هايي استفاده کنند. وي با تاکيد بر اهميت مشاوره صحيح براي جراحي زيبايي از سوي پزشک متخصص، گفت: آمار جراحي‌هاي زيبايي در ايران از شيوع بالايي برخوردار است و نبايد در اين دام افتاد؛ چرا که جراحي زيبايي براي هر کسي لازم نيست.

جراحي‌هاي بي‌جا برخي مواقع عوارضي به جا مي‌گذارند و فرد علاوه بر عوارض جسمي با ضايعات روحي فراواني مواجه خواهد شد. اين در حالي است که بسياري از اين عوارض قابل جبران نيست. پزشک بايد مشاوره مناسب به بيمار ارايه دهد. نبايد فرد به انجام اين گونه اعمال تشويق شود. متاسفانه بسياري از اعمال جراحي زيبايي در ايران عمل‌هاي به‌جايي نيست.

وي بيشترين سن مراجعه براي اعمال جراحي زيبايي پلک را پس از 35 سالگي عنوان کرد و گفت: البته سنين پايين‌تر نيز براي تغيير ظاهر به اين امر اقدام مي‌کنند. اگرچه مراجعه کنندگان مرد زيادي نيز براي اين اعمال وجود دارند اما هنوز اکثريت با زنان است. البته اين نسبت در ساير کشورهاي دنيا متفاوت است. دکتر رحيمي در ادامه به کاربردهاي جراحي زيبايي پلک ( بلفاروپلاستي) براي اصلاح عيوب اطراف چشم‌ها اشاره کرد و گفت: چين و چروک‌هايي که هنگام خنده ايجاد مي‌شود با جراحي زيبايي پلک‌ها برطرف نمي‌شود.

به اين منظور بايد از ديگر روش‌هاي اصلاحي استفاده شود. همچنين گاهي علت پف پلک‌ها، افتادگي ابروست که بايد اصلاح شود. به اين منظور نيز روش‌هاي اندوسکوپيک مورد استفاده قرار مي‌گيرند و با استفاده از برش‌هاي بسيار کوچک اصلاحات لازم صورت مي‌گيرد. چنين روش‌هايي بسيار پيشرفته هستند و خوشبختانه اين اقدامات چند سالي است در ايران نيز در حال انجام است، هر چند انجام اين اعمال به صورت محدود در ايران صورت مي‌گيرد اما هم رديف پيشرفته‌ترين کشورهاي دنيا انجام مي‌شود.

وي گفت: در دومين کنگره خاورميانه‌اي راينولوژي و جراحي پلاستيک صورت روش‌هاي اندوسکوپيک صورت و عمل‌هاي جراحي زيبايي پلک و آخرين پيشرفت‌ها ارايه و آموزش داده مي‌شود. اين فوق تخصص جراحي پلاستيک چشم و صورت با تاکيد بر آن که هيچ گاه احتمال بروز عوارض در اعمال زيبايي صفر نيست اما با بهره‌گيري از متخصصان مربوطه اين عوارض بسيار کاهش مي‌يابد، گفت: در اعمال زيبايي پلک ممکن است کبودي برخي افراد به دليل خاصيت طبيعي پوست بيشتر از ديگران باشد.

در روش‌هاي جديد توصيه مي‌شود بيمار 48 ساعت پس از عمل از کمپرس سرد استفاده کند همچنين در روش‌هاي جديد چشم‌ها پانسمان و بسته نمي‌شود. وي در پايان گفت: خونريزي‌هاي مختصر نيز مي‌تواند از عوارض اين جراحي‌ها باشد. برداشتن پوست اضافي نيز سبب مي‌شود پلک بسته نشود و يا به علت کشيده شدن بيش از حد پوست پلک‌ها به سمت بالا برگردد که با دقت کافي و انتخاب جراح متخصص مربوطه مي‌توان از اين عوارض جلوگيري کرد.

امتیاز دهید post
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا